søndag 18. juli 2010

Hønsehuset er Ferdig :0)



Ja, da får vi vel si at vi er ferdige :0) Skal male kantene ved luka foran og hønsetrappe men nå har vi flydd ut og inn ettersom været har skiftet...Sol, Regn, Tordenvær osv.. Har ikke mer enn kommet ut for å snekre eller male så begynner det jommen å regne. Elendig sommer her hos oss og det minner meg stygt om sommeren ifjor :0(




Dette har vært veldig artig og lærerikt å lage, og jeg er superfornøyd. Nå er det bare å håpe at disse fire er høner. Hadde jo 10 "høner" for noen år siden hvor det viste seg at det var 9 haner og ei høne he he. Har laget litt klatrestativ til dem så de har noe å gjøre, en stor grein som de liker å være under + et sandbad under huset deres. Jo mere de har å sysselsette seg med jo mindre hakker de på hverandre, litt sånn som hos oss mennesker egentlig ;0)


Har et nytt prosjekt på gang, men det blir ikke før uti august, DRIVHUS...Gleder meg veldig, jeg har bestilt et fra Grønt Fokus som blir levert midt i august :)


6 kommentarer:

  1. Så flott det har blitt. Mye finere enn det du viste bilde av tidligere og som du hadde tenkt å kjøpe.Ja, sommer !!!! Den etterlyser jeg også.
    Du vkan gelde deg til å ta i bruk drivhuset. Det er så gøy. Synd jeg ikke har overskudd til å bruke det vi har.

    SvarSlett
  2. Ja det er en stillig bolig:) Der kan hønerne leve godt.

    SvarSlett
  3. Skal si du svinger deg rundt. Nå venter jeg bare på å få levert ferske egg på døren!
    Drivhuset ser jo lekkert ut så der har du litt å glede deg til. Lykke til!

    SvarSlett
  4. Heisann!


    Sååååå flott hønsehus. Dette må hønsene bli gla' i og legge masse egg som takk!
    Og gled deg til drivhus. Her holder jeg på med andre sesong. Har altfor mange tomater, men vi skal da klare å spise dem opp. Har fiken (tas inn om vinteren), aprikoser, fersken, minikiwi og minimeloner - ingen har bært frukt ennå!
    Lykke til ;:OD)

    SvarSlett
  5. Hei snupp!
    Så herlig med hønsehus!!!!
    Går det ikke an å følge bloggen din?
    Klem, M

    SvarSlett
  6. Så flink du har vært! Høres koselig ut med høner eller eeeh haner ..hihi Ha en klukkende fin lørdagskveld!
    psst: åssen går'e med GAAA? Jeg somler visst litt med de to siste er jeg redd....

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)