fredag 13. januar 2012

Ble litt stusselig......

når all julepynten var ryddet bort :O)
Det er så mange flotte tips i alle bloggene jeg kikker i , deriblant dette som jeg fant i den flotte bloggen til Janne :) Tok en gammel lampeskjerm (denne skulle på bålet...) malte to strøk med eggehvit og limte på en liten heklet brikke og et nostalgibilde med litt blonde på . Synes den passet fint til nattbordslampen fra Ikea. Men nå er problemet at mannen ikke har maken lampeskjerm som meg for jeg hadde jo bare en sånn skjerm hm........ da blir det vel lampeskjermsjakt da :) 
før og etter
Det lille vinduet på kjøkkenet har av en eller annen grunn ikke blitt malt inni karmen ... merkelig :) Noen som kjenner igjen problemet...når det går mot slutten av et oppussingsprosjekt så blir ting på en eller annen måte glemt eller no.... (bare 5 år siden detta kjøkkenet var ferdig ) . Nå har jeg malt den karmen ,  det tok bare en times tid , så var jobben gjort :O)
Og pyntet opp , så nå er det nye gardiner på gang....det ene drar det andre med seg , ja ja...
Søtt syltetøy , trenger søtt lokk :) Heklet et lokk etter et gammelt mønster fra et ukeblad , tar du ut båndet kan det brukes til en liten brikke eller tallerkendemper, smart med litt sånne kindereggløsninger ...
Var en liten tur på Ikea denne uka og der har de jo masse sånne kjekke småting som man ikke viste at man trengte... deriblant denne herlige flasken :O) Fylte den med olivenolje , og da lurte mannen på om det var noe helt annet....nei kjære , vi har ikke urinprøve på kjøkkenbenken eller på sånne flasker . Og derfor sitter jeg nå og lager etiketter som skal limes på den flasken og til eplesyltetøyet fra Lerum :O)
                        Og ha en flott helg alle sammen :O)

7 kommentarer:

  1. Tusen takk for gode gjennbrukstips. Tror jeg må hekle noen flere slike kinderegg (brikker) jeg også.
    god helg
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Flink er du :) Jeg har lik ku som den du har i vinduet, den er bare sååååå søt. Sees søndag!!!!

    Klem

    SvarSlett
  3. Mannen behöver ju inte ha exakt likadan skärm, det blir fint om ni har motivet likadant. Din lampa blev jättefin och det finns ingen mer än du som har en sådan.
    Du har så fint i ditt kök och locken på syltburkarna är så söta.
    Ha en fin helg vännen!
    Kram Eva

    SvarSlett
  4. Så fint du har gjort det! Du er så flink med slike små detaljer du :)
    Klem :)

    SvarSlett
  5. Bra jobba! Ja, det blir alltid litt tomt med en gang man tar bort julepynten, men også litt deilig og luftig synes jeg.
    Enig med hun som skriver at det gjør ingen ting om mannen har en annen fasong på skjermen så lenge dere har samme farge og stil på pynten.
    God helg.
    Mona

    SvarSlett
  6. Så fin den lampeskjermen ble, smart !!
    Så koslig du har gjort det oss deg :)
    Klem, Linda.

    SvarSlett
  7. Tusen takk for de hyggelige kommentarene :O) Det har vært noe galt med bloggen , men tror det skal være rettet opp nå. (håper jeg) Klem fra Bente.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)