søndag 3. juni 2012

Nye prosjekter..............

står i kø , men prøver å ta en ting av gangen :)
Jeg samler på brukte vinduer , og er snart i mål med antallet jeg trenger :) Bra vi har godt med plass , for disse trenger jommen littegranne ....godt det ikke er lenge til vi skal bruke dem.
Her blir det tak over vedmaskinen til Geir :) Det blåser denne veien bestandig , så da måtte vi støpe solide fundamenter i bunn ..... 1,2 tonn sement burde vel holde dette bygget på plass .  Igår hjalp Linda og Thomas oss å bygge , flinke var de og taket ble tett før regnet kom .  Bare å legge på shingelen igjen . Jeg går ikke på taket , der går grensen , for jeg er livredd i høyden rett og slett :O)
Det er ikke så mye jeg har fått sådd iår , siden drivhuset gikk med i stormen i vinter :O(  Vi ble enige om å ikke sette opp et nytt av samme type.... ingen her har lyst til å plukke glasskår flere ganger :O) Drivhus skal vi ha , men det blir en helt annen type . 
Det kom jo NOE bra ut av Dagmarstormen som tok drivhuset vårt :O) Vi bygger nytt av gamle vinduer , de kan da umulig blåse av gårde , knuses eller klappe sammen... Og jeg har sett mange sånne drivhus nå , de er bare såååååå utrolig koselige . 
Har skrudd fast 2"4 i ramma til det gamle drivhuset, for den er støpt fast i fundamenter under bakken . Gleder meg veldig til dette blir ferdig  , så blir det drivhusdyrking igjen til neste år :O) 
Var å hentet flere vinduer på Jevnaker om fredagen :O) Fikk meg en koselig tur langs Tyrifjorden , utrolig flott oppover der altså . Mannen som skulle selge vinduene , spurte om jeg trengte en dør til detta drivhusprosjektet mitt og dro fram den fine døren med DET flotte dørhåndtaket i smijern :O) Hadde det ikke vært for ørene , hadde smilet mitt gått helt rundt :O)))) Han synes dette var et hyggelig prosjekt , folk langveisfra og gjenbruk , endte dermed opp med at jeg fikk alt sammen gratis .....Er det ikke flott , utrolig hyggelige folk på Jevnaker :O))

8 kommentarer:

  1. Sett slike drivhus av gamle vinduer, blir kjempefine! Sannelig står dere på, men blir flott!
    Ha en finfin kveld, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Utrolig kjekt med drivhus, gubben her i huset bygget ett av gamle vinduer til meg i fjord. Ser ut som du har fått tak i masse flotte vinduer og dører:-) Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
    Ønsker deg en fin uke...

    SvarSlett
  3. Har sett slike drivhus og de er nydelige. Gleder meg til å se ditt.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Dette blir helt sikkert fint og stødig :)
    Ha ei fin uke :)

    SvarSlett
  5. Først hønsehus og nå drivhus, - så driftige dere er. Jeg er helt imponert. Selv er jeg fornøyd med å ha skrubba sopp og skitt fra terrassegolvet, så nå er det bare å vente på oppholdsvær, så jeg kan få olja det. Morsomt å se hva andre lager - er spent på å se drivhuset ferdig.

    Ønsker dere ei flott og flittig uke!!

    SvarSlett
  6. Gleder meg til å se ditt "vindusdrivhus", de jeg har sett tidligere er så fine og det regner jeg med ditt blir også :)

    SvarSlett
  7. Dette kommer til å bli kjempefint, så mange fine vinduer du har samlet!
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem T

    SvarSlett
  8. Så hyggelig at du fikk den vakre døren også! Dette kommer til å bli sååå koselig, GLEDER meg til å se bilder når det blir ferdig!
    Klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)