mandag 21. mai 2012

Hønsehuset er ferdig.........

og hønene har flyttet inn :O)
Så noe ala dette huset på nettet , men synes 10 - 11 tusen var altfor dyrt for et hønsehus , derfor tegnet jeg vårt eget , og har hermet masse etter det jeg så bilde av  :O) Hele greia har kommet på 2800 og da har jeg til et 1/2 hønsehus til hihi..... Blir dyre egg , men det er de beste egga jeg har smakt fra ekte frittgående høner  . Og det er så koselig når de tasser rundt i hagen her ♥ 
Det var ikke bare svisj så var det ferdig liksom , selv om jeg trodde det..... Geir ga nesten opp når jeg tegnet og forklarte  ♥  Men tålmodig som han er så gikk dette veldig greit   
Da får vi håpe Lotta ikke tar livet av flere høner og at disse vil trives i det nye huset sitt :) De skal vistnok begynne å legge egg i juli ... Kan godt bygge flere hønsehus jeg , men først skal jeg hjelpe til med et prosjekt gubben har planer om :) Så da tar jeg med meg verktøykassa mi og ser hva det kan være :O)

11 kommentarer:

  1. Sannelig har du heldige høner..ble lekkert!!
    Her har vi fått sommer og jeg nyter det!
    Klemmings;)

    SvarSlett
  2. Det var et lekkert hønsehus.
    Slike egg er virkelig gode.
    Kos deg
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nytt hønsehus! Dette ble skikkelig fint. Jammen er du flink med verktøykassa også!

    SvarSlett
  4. For et nydelig hønsehus! Det tror jeg må være verdt pengene og arbeidet;)

    SvarSlett
  5. Så fint hønsehus, de må jo stortrives der! Får håpe det blir mye egg etterhvert også.
    Jeg har en liten giveaway inne hos meg om du vil delta ;-)
    Klem T

    SvarSlett
  6. Jammen er du flink!!!! Jeg er imponert! Du skal ikke tenke på at eggene blir dyre, tenk på all kosen du har med dette da :O)
    Klem :)

    SvarSlett
  7. Vilket fint hönshus, du är duktig! Förstår att mannen vill ha hjälp av dig till hans projekt!
    Ha det fint rara du!
    Kram Eva

    SvarSlett
  8. Så fnt hønsahus du har då. Her har me hønene i eit påbygg til garasjen.

    SvarSlett
  9. Tenk heller på hva du har spart i forhold til de du så på nettet, mye hyggeligere det!
    Huset ble skikkelig fint!!! Må være kos å ha dette til hønene.
    Mona

    SvarSlett
  10. Så flott hus da gitt! Heldige de som er høner hos deg :0)Ha en super pinse! klems

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)