mandag 2. november 2015

Nytt kjøkkenhåndkle .....

...til komfyren :)
Sitter og kikker litt i flere blogger om dagen , for å få litt inspirasjon . Å hjelpe meg sier jeg altså ... det er så mye fint folk lager , blir veldig imponert over alt det flotte håndarbeidet jeg ser i inn og utland . Folk er flinke :)
Denne fant jeg inspirasjon til på Birthes rom og ville lage sånn jeg også . Valgte blåfarger på min . Her er det bare fantasien som stopper deg .... nå blir det håndkler til jul , påske , sommer osv. osv . :)
Mannen skjønte ikke hva det var , sa bare at her trenger jeg hjelp om jeg skal finne ut hva du har lagd ... det er i hvert fall ikke slips , sa han .... :P Han er flink til så mye annet den karen der , men matlaging er et fremmedord :)
 
Når jeg lager mat har jeg en tendens til å tørke fingrene av på buksa , liker ikke å bruke forkle . Ligger et oppvaskhåndkle på benken , som skal henge på den stanga på ovnen .... men der henger det sjelden når jeg skal ha det , men nå gjør det det . Utrolig smart løsning :)
Skal lage flere av disse , for vi må jo ha noe å bytte på med .... blir fort møkkete de håndklærne der hos meg :) Og faktisk kan man feste den i beltet eller i beltestroppen , praktisk for meg som driver å tørker av meg på buksa :)
Fine julegaver til den som har alt , vennindegave , til morsdag eller farsdag .... er jo farsdag til søndag og det er mange fedre som bruker komfyren :)

Her har dere link til mønsteret hos Kleio's Belly , bare å sette i gang å sy :)

8 kommentarer:

  1. Fine og ikke minst smarte håndklær du har sydd. Kanskje jeg må prøve meg på noen sånne? Kjekt å se at du har begynt å blogge igjen, ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefint håndkle!...og ja, praktisk også:)
    Ser du er på banen igjen..jeg er forferdelig slapp på blogger'n. hos meg er det Instagram som får skylda...
    Ha gode novemberdager, klem:)

    SvarSlett
  3. Kjempefint hånkle! Så kjekt at du fant ide og inspirasjon på bloggen min. Jeg solgte en god del slike på messe i helgen, og resten blir gaver og litt flere til meg selv. God ide å henge de på belte for de som ikke bruker forkle. Takk for tips! :-)

    SvarSlett
  4. Så fint! Jag har en vanlig handduk som hänger på ugnen men din är mycket finare, Ska sy några sådana att byta med. Tack för tipset!
    Kram Eva

    SvarSlett
  5. Det var nydelig. Disse er kjempepraktiske, mormoren min laget slike :)
    Takk for hyggelig komentar inne hos meg!

    SvarSlett
  6. Jag tycker att Din spishandduk är jättefin, måste jag säga.

    Dollandesign

    SvarSlett
  7. Kjekt med slike praktiske løsninger! Kjøkkenhåndkleet var veldig fint i blåtoner :)

    SvarSlett
  8. Hei, nydelig flott🤩Det er en god stund siden jeg tenkte å sy slike, men fant ikke noe som passet som selve håndleddet uten at det ble for tykt. Hvilket stoff bruker du? Takk for at du inspirerer den som behøver et puff.... 😘

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)