torsdag 10. desember 2015

Vestfoldbunad.......

...... strikket i str. 2 år til lille snuppa og ferdig i gooood tid før jul :)
Mamman hadde sett et bilde av en sånn søt bunad et eller annet sted og lurte på om ikke mormor kunne strikke en sånn :) Joda det kan mormor vettu .... og morsomt at det var Vestfoldbunaden siden vi bor i det fylket :)
Jeg var nede på Revetal Senter og kjøpte bunadsko , skjorte og strømpebukse . Hellandussen altså ... bunadsko i str. 22 var vel noe av det søteste jeg har sett :) Jeg har en sølje fra jeg var liten , men kan ikke finne den .... den hadde vært så fin til denne bunaden . Jeg skal endevende enhver krik og krok , for det som ikke er kastet eller brent dukker alltid opp :)
Gleder meg masse til å se henne i finstasen og feire hennes første jul og 1 årsdag i romjula :)
 
Ha en fortsatt fin advent , kos dere og nyt tiden :)

7 kommentarer:

  1. Nydelig bunad du har stikket. Kjekt med slike ting som kan gå i arv. Blir nok en nydelig tulle i finstasen til bestemor:-) Ønsker deg en God Jul.

    SvarSlett
  2. Har du stickat dräkten?? Du är så duktig! Och så söta skor. Du måste visa en bild när den lilla har dräkten på sig.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvarSlett
  3. Fy Søren, så søt! Ho blir helt sikkert nydelig i antrekket!!!
    Klem Guri

    SvarSlett
  4. Så utrolig flott :) Helt aldeles nydelig!

    SvarSlett
  5. Så utrolig fin!!! 😍
    Min kjære mamma vil gjerne strikke en sånn festdrakt til jenten min som er nesten 1 år til 17.mai...men finner ingen oppskrift.
    Denne var jo så fin, pluss at den ligner på Nordhordaland bunaden Som storebroren bruker 😍
    Kan du hjelpe meg? Hvor kan jeg finne den oppskriften?

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager sent svar Cecilie , regner med at du har fått tak i oppskrift . Om ikke så er det en strikket Vetfoldbunad . Mønsteret er fra Rauma
      Mvh Bente

      Slett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)