mandag 26. desember 2011

Julen 2011..........

ble mye god mat , masse gaver og ble avsluttet med litt kaos :O)
Masse flotte julegaver til fire mennesker , de fleste var til Kristina :O)
Julaften var Thomas og Kristina på besøk , tror de kikker etter julemiddagen :O) Måtte bare ta litt bilder først...... 1. juledag kom Linda og Thor , veldig koselig at de vil hjem til mammas julemiddager :O) Og nå har alle invitert seg selv hjem hit på Nyttårsaften på kalkunmiddag...
                                                                                                ♥
Denne duken har mamma`n min brodert for mange , mange år siden . Synes det er så stas med den , og vi bruker den hvert eneste år :O)
Denne duken har jeg brodert etter et mønster som stod i familien for noen år siden . Jeg brukte to år på å brodere den... Duken er 280 cm lang så jeg måtte forlenge mønsteret. Mens jeg drev på med denne så jeg at det manglet en figur som går igjen på serviset , nissen med ski , da måtte jeg lage et mønster til skinissen . Dette er tredje julen vi bruker denne duken sammen med nisseserviset vårt , så koselig atte :O)
                                                                              


Jeg fikk denne terrin ( brukte den til riskremen) og litt bestikk i julegave :O))) + masse andre herlig ting .(2 smykker, smykkeskrin, tøfler, film, cardiganjakke, strykejern og gavekort ). Nå har vi et flott middag og kaffeservise som vi bruker fra midten av november til langt uti januar .


2. juledag plukket vi glass........Dagmar var på besøk her i går kveld og natt... :O(((
Dette var ikke noe hyggelig avslutning på julen , men været får man ikke gjort noe med . Bare glad det var om kvelden så ikke høner , hunder eller vi ble skadet. Detta kan jo fikses på :O)))


Fortsatt en riktig God Romjul til dere alle :) Nå er det litt ribbemiddag på gang her .......


3 kommentarer:

  1. Lilla Julia blev glad för converse som du virkat, de passade precis!
    Så fint med samma mönster på duken som på servisen!
    Tråkigt med ditt växthus, hoppas det går att laga.
    Ha en fortsatt fin jul!
    Kram Eva

    SvarSlett
  2. Høres ut som om du har hatt en koselig jul. Ikke fullt så trivelig at Dagmar stakk innom. Vi merket ikke så mye her, men jeg hører det er masse skader rundt om kring. Huff:-(
    Kos deg resten av julen
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. For en nydelig brodert duk du hr fått av din mor. BOdert er også nydelig pyntet. Litt synd med drivhuset som har fått seg litt juling, men som du sier,,ingen kom til skade hverken dyr eller mennsker og det er det viktigste. Vi har fått hilst på Dagmar her også (-: Ha en fortsatt fin romjul :-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil skrive noen ord her , det blir jeg glad for vettu :O)